reklama

Ubíja nás stupidita

Nie politika, nie médiá, nie cirkev, nie ekonomická kríza. Ľudia. My sme tí, ktorí sú na „vrchole potravinového reťazca". My si určujeme pravidlá. My nariaďujeme, my schvaľujeme. My sme tí, ktorí ničia túto spoločnosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Požičiam si slová slovenskej rockovej skupiny: „Zbláznime sa asi raz z toho, že sme najmúdrejší zo živých tvorov.“ Cestovala som pod Tatry a žiaľ prisadla som si do zlého „kúpečka. Slečna mala možno o rok viac ako ja. Celú cestu sa rozprávala so slečnou sediacou oproti nej. Povedala som si, že dnes už viem, čo je skazou našej spoločnosti.

Vyštudovala vysokú školu v hlavnom meste našej „little, big country“. Mala som pocit, že pod sedačkou má v ruke SLOVNÍK CUDZÍCH SLOV a podčiarkne si každé jedno, ktoré použije. Problém s čítaním je jej určite blízky, pretože v jej ústach sa „globálny aspekt“ zmenil nečakane na „globálny apsekt“. Významu slova kurizovať zrejme nerozumela. Mám pocit, že do vety : „Mama mi vždy len kurizuje“ sa veľmi nehodí. Po týchto perličkách prišla na rad spŕška všeobecných právd. Takto zvyknem ja volať názory, ktoré vyšli z jedných úst a kolujú po celej našej spoločnosti. Určite sú všetkým známe – neriešiteľný rómsky problém, pár zaužívaných právd o „východňaroch“ a nakoniec špekulácie o tom, prečo to tu všetko nefunguje, zaklincované zbierkou v kostoloch. Dievča pracuje údajne v Slovenskej akadémii vied.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Týmto všetkým som chcela povedať, že bola hlúpa. Nie preto, že mala nedostatok vedomostí. Nedovolím si o nikom tvrdiť, že je hlúpy lebo má chabé vedomosti. Ani vtedy, ak je na to dôvod. Ani ja nemám patent na rozum. Aj ja mám vo viacerých veciach diery. Toto dievča urobilo hlúpou jej ego. Aj keď nevedela s dámou oproti konverzovať, nepriznala to. Tvárila sa ako človek, ktorý všade bol, všetko videl, vo všetkom sa vyzná. Robila zo seba v jej očiach dokonalého človeka. To je to, čo ju postavilo do role hlupáka. Chýbala jej pokora. Pokorný človek mlčí, keď nevie alebo po prípade pýta sa na to, čo nevie a nezakrýva svoje nevedomosti nezmyslami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stupidita. Toto slovo ukradlo moju pozornosť na prednáške Tima Weinera. Dnes som si povedala, že ten chlap to vystihol. Je to tak. Svetu vládne stupidita. Nie je to však hlúposť samotná. Byť hlúpym znamená nebyť vzdelaným. Medzi nami existujú ľudia, ktorí nemajú vyštudované školy, nemajú diplomy a predsa majú lepší a logickejší pohľad na svet okolo seba. Aj múdry človek môže byť stupídny. Stačí, ak sa jeho múdrosť skombinuje s príliš vysokým egom.

Naozaj chceme, aby naša celebrita bola Martinka z Turca? Chceme sa pozerať na ľudí, ktorí preto, aby boli na kamere spravia čokoľvek na izbe v Hotel Paradise? Ak v našej spoločnosti budú do popredia dávaní takíto ľudia. Ak aj my začneme túžiť byť tými ľuďmi. Ak sa donekonečna budeme tváriť, že za všetko môže každý okrem mňa. Stupidita nás zahubí.

Jana Pisarčíková

Jana Pisarčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pre niekoho inteligentná.Pre niekoho hlúpaPre niekoho celý svet.Pre niekoho niekto nepodstatnýPre niekoho všetko.Pre niekoho niktoPre niekoho vtipná.Pre niekoho trápnaPre niekoho dokonalá.Pre niekoho nepochopiteľná......ALE SOM... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu